התאם את המיתוג למסרים והערכים העסקיים
ראשית, חשוב להגדיר מהם בדיוק המסרים, הערכים והעוצמות שהעסק מבקש לשדר. לאחר מכן – חשוב לשים לב שהמסרים הללו, אכן תואמים את המיתוג ומדברים את אותה שפה מילולית ועיצובית בכלל האספקטים של המותג – שם, סלוגן, לוגו, סגנון עיצובי, Look&Feel וכו'.
תמצא ייחוד ותבדל את עצמך מהמתחרים
העסק שלנו צריך ללמוד להתקיים בתוך שוק תחרותי ורווי. על מנת לבלוט ולהצליח, אנחנו צריכים למצוא את הייחוד שלנו לעומת המתחרים שלנו. בהגהה המקצועית זה נקרא "בידול" ו-"מיצוב" – כלומר, לדייק כיצד אנחנו הולכים לבדל את עצמנו מהמתחרים שלנו וכיצד אנחנו מתכוונים למצב את עצמנו בתודעה של הלקוחות אל מול המתחרים. זה אחד העקרונות החשובים ביותר על מנת להשיג ייחודיות ומקוריות ויש לשים על כך את הדעת בצורה רצינית ומעמיקה.
הישאר פשוט ומינימליסטי
המותגים המובילים בעולם, הם בעלי מיתוג פשוט, נקי, מינימליסטי ומדויק (לדוגמה – נייק, אפל ונוספים). מותג מנצח הוא מותג קליט וקל לזיהוי ולכן – חשוב להישאר פשוטים וחדים בכל האספקטים של המיתוג – אם זה בבחירת הפונטים, הצבעים, האלמנטים, הצורות וכו'.