תפקידה של המדיה החברתית
בעשור האחרון, השימוש במדיה החברתית זינק פלאים והיום, רוב אוכלוסיית העולם משתמשת באופן יומיומי בפלטפורמות השונות. לנתון הזה יש אינספור השפעות, חיוביות וגם לצערנו שליליות, אך לא ניתן להתעלם מכך שזה הפך להיות כלי חיוני, שלא לומר קריטי, בהפעלה ושיווק העסק שלנו, במשיכת הלקוחות הפוטנציאליים אליו ובהשגה וביסוס של נוכחות מיתוגית מרשימה.
יתרונותיה של המדיה החברתית
כאמור, המדיה החברתית בעידן של היום היא שער כניסה חשוב ומרכזי בהפעלה של עסק. על מנת לדייק ולחדד עד כמה היא משמעותית, נציין כאן מספר יתרונות מרכזיים –
- תקשורת ישירה עם קהל היעד – המדיה החברתית מאפשרת לנו לתקשר ולפנות לקהל לקוחותינו הפוטנציאלי, בצורה ישירה, אישית ובלתי אמצעית. התקשורת הישירה היא דו כיוונית – מחד, נותנת לנו לפרסם את המוצר/שירות שלנו באופן אמיתי וישיר ומאידך, מאפשרת לנו להבין טוב יותר את הקהל שלנו, לשאול אותו שאלות, לחקור על הצרכים הייחודיים שלו וכו'.
- פילוח קהל היעד – המדיה החברתית מאפשרת לנו לפלח ולטרגט בצורה מדהימה וחדשנית, את קהל הלקוחות הספציפי שלנו, על שלל מאפייניו הייחודיים. הערוצים השונים אוספים כמויות עצומות של מידע על היוזרים ובכך, מאפשרות לנו להגיע באופן מדויק לקהל המטרה הרלוונטי אלינו בלבד.
הרשתות החברתיות הפופולריות ביותר
ישנן הרבה מאוד רשתות חברתיות שניתן לפעול בהן, העיקריות שבהן –
- פייסבוק – הרשת החברתית הוותיקה ביותר. כיום פונה יותר לקהל בוגר ומצוינת לפרסום של עסקים קטנים, חברות ובעלי מקצוע.
- אינסטגרם – רשת חברתית שפונה יותר לקהל הצעיר. היתרון העיקרי בה זה שהיא נותנת מענה מצוין לאלמנטים ויזואליים והיא מאפשרת העברת מסרים מאוד מדויקת.
- לינקדאין – רשת חברתית מקצועית שמטרתה לקדם ולחבר בין עסקים, אנשי מקצוע וחברות מכל הסוגים.